Köpvillkor

  1. Om Triple Seven AB
  • Företaget har sitt säte i Karlshamn. Företagets postadress är Boktryckargatan 1, Karlshamn .
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kundservice@triple7mobler.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning och Avbeställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundservice@triple7mobler.se.
  • Kunder har möjlighet att avboka en beställning innan varan har levererats eller hämtats. En avbokningsavgift tillkommer. När leveransen har genomförts enligt avtalet upphör kundens rätt att avbeställa.
  • Triple Seven Möbler har rätt att tillfälligt hålla inne delar av betalningen för att täcka kostnader och eventuella ekonomiska förluster som uppstår i samband med att kunden avbokar, tills dess att ärendet är hanterat.
  • Om avbokningen sker inom två veckor från köpet: Triple Seven Möbler har rätt till 20 % av produktens pris.
  • Om avbokningen sker senare än en månad: Triple Seven Möbler har rätt till 25 % av produktens pris.
  • Vid avbokning av special- och beställningsvaror Triple Seven Möbler rätt till full ersättning om avbokningen sker senare än en vecka.
  • Utöver ovanstående belopp har Triple Seven Möbler rätt att kräva ytterligare ersättning för andra avgifter , exempelvis vid kreditköp.
  • Återbetalning sker genom samma betalningsmetod som användes vid köpet och återbetalningen sker inom två veckor efter att avbokningen har bekräftats av Triple Seven Möbler.
  1. Leverans

  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kundservice@triple7mobler.se.
  • Det är Kundens ansvar att de angivna adressuppgifterna är korrekta samt att informationen i orderbekräftelsen stämmer överens med lagd beställning eller köp. Vid felaktiga uppgifter ska Kunden omgående kontakta Triple Seven Möbler för att korrigera dessa.
  • Leveranstiden anges i orderbekräftelsen och fastställs utifrån produktens typ, egenskaper, kvantitet samt Kundens leveransadress. Beställningar av produkter som specialtillverkas enligt Kundens specifikationer, eller som har en tydligt personlig utformning, kan medföra längre leveranstid.
  • Triple Seven Möbler förbehåller sig rätten att häva en order efter att orderbekräftelse skickats, om det visar sig att varan är slutsåld. Triple Seven Möbler har även rätt att avbryta en beställning vid händelser som utgör force majeure.
  • Avvikelser från angivna leveranstider kan förekomma till följd av force majeure eller andra förseningar utanför Triple Seven Möblers kontroll, samt vid större leveransproblem från fabrikens sida. Vid leveransförseningar som är av väsentlig betydelse för Kunden, ska Kunden meddela detta innan beställningen görs och säkerställa att det antecknas i orderbekräftelsen.
  • Vi levererar varorna så snart som möjligt, med förbehåll för oförutsedda händelser som vi inte kan ansvara för. Preliminära leveranstider är cirka 1–4 veckor för stora produkter som soffor, cirka 7–13 veckor för beställningsvaror. Observera att dessa tider endast är uppskattningar.
  • Ingen ersättning utgår för förseningar eller för leveranser som inte sker på en specifik önskad dag. Triple Seven Möbler ansvarar för varan fram till dess att den har avlämnats i enlighet med gällande leveransvillkor. När varan har avlämnats övergår risken och ansvaret till Kunden. En vara anses avlämnad när den beställda eller köpta varan har levererats enligt dessa villkor.
  • När varan har levererats enligt gällande leveransvillkor ska Kunden omedelbart kontrollera varan innan eventuell montering. Vid fel eller skador på varan, hänvisas till avsnittet om reklamation.
  • Kunden är skyldig att medverka vid leveransen genom att ta emot varan på angiven tid och plats enligt leveransvillkoren. Om detta inte sker, kan Kunden debiteras för omleverans eller avbeställning. Kunden ansvarar även för att varan kan levereras enligt villkoren, vilket innebär att det måste finnas tillräckligt med utrymme för att varan ska kunna transporteras genom dörröppningar, trappor, hissar och andra passager i Kundens fastighet, bostad eller lokal.
  • Triple Seven Möbler ansvarar inte för varor som inte får plats eller inte passar i det av Kunden avsedda utrymmet, rummet eller bostaden. Om varan inte kan bäras upp via trappan heller, ansvarar Kunden för samtliga extrakostnader som uppstår i samband med detta.
  • Det är även Kundens ansvar att säkerställa att transportväg finns fram till leveransadressen, oavsett om det är en allmän eller enskild väg. Triple Seven Möbler har rätt att kräva ersättning för de kostnader som uppkommer om Kunden inte medverkar till att leveransen kan genomföras enligt villkoren eller om avvikelser från den avtalade leveranstiden inträffar på grund av Kunden.
  • Triple Seven Möbler ansvarar ej för eventuella skador hemma hos kund, tex. golvskador eller liknande!
  1. Priser och distansavtal
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Vid köp som sker på distans har kunden rätt att frånträda avtalet inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av varan, i enlighet med lagen om distansavtal .
  • Ångerrätten omfattar inte extratjänster såsom leverans eller montering som påbörjats på kundens begäran, eller andra tilläggstjänster som redan utförts av Triple Seven Möbler.
  • Rätten att ångra köpet gäller inte produkter som helt eller delvis har tillverkats efter kundens specifika önskemål, eller som på annat sätt fått en tydlig personlig anpassning.
  • För att ångerrätten ska gälla måste kunden meddela Triple Seven Möbler inom två veckor.
  • Kunden ansvarar för att returnera produkten till vårt lager i oskadat och ursprungligt skick, samt står själv för returfrakten. Vid retur ska varan vara i väsentligt oförändrat skick – fri från skador och slitage. Originalemballage, förpackning samt eventuella tillbehör måste bifogas vid returen. Det är kundens ansvar att begära att leveranspersonalen lämnar kvar originalförpackningen och tillhörande material.
  • Triple Seven Möbler har rätt att göra avdrag för eventuella värdeminskningar som uppstått om kunden har hanterat varan mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
  • Även merkostnader för särskilt valda leveransmetoder, påbörjade arbeten och andra beställda tilläggstjänster kan debiteras. Vid retur inom ramen för ångerrätten tillkommer normalt en kostnad på cirka 5000 kr inklusive moms för frakt och hantering, men denna kan variera beroende på orderns omfattning, avstånd och andra faktorer.
  • Vid återbetalning reduceras kostnader för leverans, inbärning, montering och eventuella transaktionsavgifter – även om dessa var inkluderade i köpet.
  • Observera att leveranspriserna rabatteras vid köp för att uppmuntra kunder, men vid en eventuell retur ansvarar kunden för de högre returkostnaderna.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kundservice@triple7mobler.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Du är ansvarig för frakten och säkerheten för produkt vid frakten.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Så snart varan har levererats enligt överenskomna leveransvillkor övergår ansvaret och risken för varan till kunden. Eventuella reklamationer hanteras i enlighet med de gällande leveransvillkoren.
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundservice@triple7mobler.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Kunden ska skicka in en kort videofilm där felet förklaras och visas tydligt. Videon ska inledas med en översiktsbild på hela produkten, så att man ser vilken vara det gäller och vilken del som är berörd.
  • Skador som uppstått genom normalt slitage, åldrande eller felaktig hantering omfattas inte av reklamationsrätt eller garanti. Reklamation gäller inte för mindre skador som inte är synliga för blotta ögat på tre (3) meters avstånd i normalt ljus – sådana anses inte utgöra grund för krav mot säljaren.
  • Enligt konsumentlagstiftning har Triple Seven Möbler rätt att försöka åtgärda felet upp till två gånger innan andra åtgärder blir aktuella. Kunden förbinder sig att göra varan tillgänglig för hämtning eller reparation på plats. Om kunden inte medverkar, eller om överenskommen tid för besök inte respekteras, har Triple Seven Möbler rätt att ta ut ersättning för de kostnader som detta medför.
  • Både kunden och Triple Seven Möbler är skyldiga att begränsa skador och kostnader så långt det är möjligt i samband med reklamation. Reklamationsrätten gäller endast varor som köpts av privatpersoner och som används för privat bruk. Den gäller inte visningsprodukter eller Outlet varor.
  • Vid köp av visningsvarorr eller Oultelt produkter gäller varken öppet köp, bytesrätt, avbeställning eller reklamationsrätt.
  • Kunden ansvarar själv för att noggrant granska varans skick innan köpet genomförs. Genom att fullfölja köpet under dessa förutsättningar godkänner kunden varans befintliga skick, inklusive eventuella brister eller tecken på användning.
  1. Garanti
  • Alla produkter från Triple Seven Möbler omfattas av två års garanti.
  • Garantin gäller från inköpsdatum och innebär att produkten ska vara fri från fabrikations-, konstruktions- och tillverkningsfel.
  • Den tvååriga garantin gäller inte produkter som innehåller elektriska delar, vilka har två veckors garanti.
  • Om kunden önskar åberopa garantin ska detta meddelas till Triple Seven Möbler så snart som möjligt, dock inom garantitiden. Oavsett garantitid måste fel alltid anmälas inom skälig tid från att kunden upptäckt, eller borde ha upptäckt, felet.
  • Garantin gäller inte om kunden har hanterat produkten i strid med rekommenderade skötselråd eller om skadan uppstått på grund av vårdslöshet, onormalt användande eller felaktig hantering. Exempelvis omfattas inte: Knappar som lossnar efter leverans ,skador till följd av att möbler dras i stället för att lyftas, belastning i fel riktning som orsakar skador på ben (soffben, stolben m.m.) , skador som orsakats av kemikalier eller rengöringsmedel
  • Användning av möbler ska ske enligt normal belastning – det vill säga tryck uppifrån i enlighet med avsett syfte.
  • Kunden ansvarar för produkten samt eventuella kostnader som kan uppstå under den tid Triple Seven Möbler behandlar ett garantiärende. Triple Seven Möbler har rätt att inspektera varan innan ett beslut fattas i garantiärendet.
  • Om garantin godkänns har Triple Seven Möbler i första hand rätt att åtgärda felet på ett fackmannamässigt sätt. I andra hand kan ny vara levereras (omleverans), enligt leveransvillkoren i aktuellt avsnitt. Endast om dessa alternativ inte är möjliga kan kunden begära återbetalning eller ersättning.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Triple Seven AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Triple Seven AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna,Swish,Stripe,Paypal.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Triple Seven AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.